DOLAR 32.20 ₺
EURO 35.04 ₺
STERLIN 40.96 ₺
ALTIN 2,510.84 ₺
BTC 69,467.07 $
ETH 3,500.40 $
BİST 10,739.57

Türkiye'deki 31 Mart 2024 Yerel Seçimlerinde Dijital Reklam Harcamaları Rekor Kırdı!

Haber 9
Yayınlama: 4 Nisan 2024 Perşembe 14:43 Kaynak: İGF Haber Ajansı Editör: Tansel Balcı

Türkiye'deki 61 milyondan fazla seçmen, yerel yönetimde 5 yıl boyunca söz sahibi olacak kişileri belirlerken rakipler arasındaki yoğun rekabet, dijital pazarlama sektörüne de yansıdı. 31 Mart 2024 Yerel Seçimlerinde yaşanan rekabet, CHP'nin neredeyse 5 buçuk kat daha fazla harcama yaptığını gösterdi; dijital reklam harcaması bir ayda 500 milyon TL'yi aştı.

Türkiye'deki 31 Mart 2024 Yerel Seçimlerinde Dijital Reklam Harcamaları Rekor Kırdı!

Türkiye'de gerçekleşen 31 Mart 2024 Yerel Seçimlerinde dijital pazarlama sektörü hareketlendi! Siyasi partiler ve liderler arasındaki rekabet, Facebook, Instagram, Youtube ve TikTok gibi platformlarda ulaştıkları geniş kitlelere yönelik yoğun reklam kampanyalarıyla dikkat çekti. CHP'nin diğer partilere göre neredeyse 5 buçuk kat daha fazla harcama yapması ise seçimlerde yaşanan rekabetin boyutunu ortaya koydu.

Türkiye'deki 61 milyondan fazla seçmen, yerel yönetimde 5 yıl boyunca söz sahibi olacak kişileri belirlerken rakipler arasındaki yoğun rekabet, dijital pazarlama sektörüne de yansıdı.

İSTANBUL (İGFA) - Seçimlerde 81 il, 973 ilçe ve 390 beldede binlerce adayın yarıştığı 31 Mart 2024 Yerel Seçimlerinde yaşanan rekabet, dijital pazarlama sektörüne de etkiledi. Siyasi partiler, siyasi liderler ve siyasi içerikli sosyal medya sayfaları arasında yaşanan yoğunluk, Meta tarafından rakamsal verilerle açıklandı.

Açıklanan verilere göre CHP’nin neredeyse 5 buçuk kat daha fazla harcama yaptığını görüldüğüne dikkat çeken Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Ak Parti 6.8 milyon TL, Deva Partisi 4.7 milyon TL, Saadet Partisi 2 milyon TL ve Milliyetçi Hareket Partisi 1.4 milyon TL civarında dijital reklam harcaması gerçekleştirmiş. Partilerin yanı sıra siyasi liderler de kişisel hesaplarından reklam çalışmalarına katıldı ve Ekrem İmamoğlu 5.3 milyon TL, Murat Kurum 5.1 milyon TL, Mehmet Altınöz 2.5 milyon TL ve Hamza Dağ ise 2.4 milyon TL civarında reklam harcaması gerçekleştirdi. Aynı zamanda siyasi partilerin ve liderlerin dışında reklamlara destek olmak amacıyla haber içerik ve blog sayfaları da 150 milyon TL’nin üzerinde harcama yaparak bu rekabete dâhil oldu” dedi.

Seçimin kaderini belirleyen önemli bir kitlenin emekliler olduğunu düşünerek reklam harcamalarının özellikle Facebook’a aktarıldığının altını çizen Kaplan, “Diğer kısım ise genellikle Instagram, Youtube ve TikTok gibi platformlarda yoğunlaşmış durumdadır. Bu süreçte video reklamlarının daha çok tercih edildiğini görüyoruz. Bu süreçte Youtube, Türkiye’de en çok kullanılan video platformlarından biri olarak siyasi parti ve liderlerin önemli bir mecrası haline geldi. Genç kitleyi etkilemek amacıyla TikTok da tercih edilen platformlardan biri oldu.  Ancak, TikTok'un reklam politikaları biraz daha katı olduğu için partiler genellikle burada influencerları kullanarak içeriklerini yaymaya çalıştı. Aynı zamanda arama motorlarında ve görüntülü reklam alanlarında da reklam harcamaları yapıldığı görülüyor. Google'ın display alanlarında yapılan harcamalarının 150 Milyon TL olduğunu söyleyebiliriz” açıklamasında bulundu.

Kaplan, seçim sürecinde bazı siyasi parti ve liderlerin yaptığı hatalara da değinerek özellikle geç saatlerde gelen reklam mesajlarıyla KVKK kurallarının ihlal edildiğini belirtti. Kaplan, “Gece saatlerinde gelen reklam mesajlarının, KVKK'nın kişisel verilerin korunması ve gizliliği konusundaki prensiplerine aykırı bir harekettir. Siyasi liderlerin bu tür hataları, kamuoyunda güven kaybına neden olabilir ve seçmenlerde olumsuz bir izlenim bırakabilir. Bu nedenle, siyasi partilerin ve liderlerin seçim kampanyaları sırasında KVKK kurallarına tam olarak uymaları ve etik sınırları gözetmeleri son derece önemlidir” diyerek sözlerini tamamladı.

Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan'a göre, seçim sürecinde özellikle emeklilerin hedeflendiği reklam harcamalarının büyük bir kısmı Facebook ve diğer sosyal medya platformlarına yönlendirildi. Siyasi partiler ve liderler, video reklamlarını tercih ederek geniş kitlelere ulaşmaya çalıştılar. Ancak, bazı hatalı uygulamalar da görüldü; örneğin, KVKK kurallarının ihlal edildiği gece saatlerinde gelen reklam mesajlarına dikkat çekildi. Kaplan, siyasi partilerin ve liderlerin KVKK kurallarına uyarak kampanya yürütmelerinin kamuoyunda güven ve saygınlık açısından önemli olduğunu vurguladı.

İlk Yorumu Sen Yaz
code
akülü vidalama